Жените и протеините: значение, митове, количества …

Атлетик блог (44)

От Пламен Христов

След цяла седмица здрави упражнения и строга диета изпитвате непреодолимо желание да кривнете от внимателно планираното меню. Внимателно претегляте всичко, с което се храните, но постоянната мисъл за сладолед или шоколад взривява мозъка ви. Оказва се, че тази мисъл може да е особено силна, ако сте жена!? Не, това не е сексистко изказване, наука е!

Дамите често мечтаят за сладки изкушения, но всъщност изглежда страдат от недостиг на протеини в диетата си. Това може да е проблем за всеки човек, но е особено тревожно за дамите, които спортуват редовно. Тялото ви се нуждае от въглехидрати и мазнини, за да си набавя енергия, а протеините са важни за развитието и възстановяването на тъканите. Ако сте в залата за ред изтощителни серии, недостигът на протеини ще попречи на способностите на тялото ви да се развива и възстановява.

Ще ви разкажа малко повече за това, как да използвате протеините, как да ги впрегнете в работа, за да постигнете по-лесно целите си.

Фитнес тайната

Атлетик блог (42)

От Пламен Христов

Оказва се, че една от най-големите тайни на фитнес индустрията, това е законът на термодинамиката. Енергия срещу енергия. Това не е наука за ракетостроене, но е изключително полезно познание и се оказва, че много хора я пренебрегват. Оказва се, че често хората се доверяват повече на наука свързана с компютри или сложни машини, но аз ще ви върна малко назад при това с една единствена цел – да познавате собствените си тела по-добре!

Ако искате да отслабнете (или по-специално да намалите телесната мазнина), трябва да сте в дефицит на калории. Дали това ще стане чрез упражнения, хранене или комбинация от двете е важно, но основата е – дефицит! Вярно е и това, че ако искате мускулите ви да растат, трябва да сте в излишък от калории. Средната точка е известна като „хомеостаза”. Докато сте в това състояние, можете да направите и двете, но това е сложна работа и е възможно само до известна степен.

5 упорити методa срещу упоритите стрии

Атлетик блог (36)

Около 80 % от жените развиват стрии по време на бременност. Освен бременността, пубертетът и бързото качване или сваляне на тегло също могат да доведат до появата на стрии. Обикновено, когато кожата се разтегне много бързо, колагенът се поврежда. Кожните тъкани губят еластичност и изглеждат като ивици.

Най-ефективният метод да се избегнат неприятните белези е превенцията им. След като вече си ги развил, те не могат да се заличат напълно, а възвръщането на еластичността на кожата си е цяло предизвикателство.

Лазерните терапии са една опция за третиране на стриите, но домашните средства могат да бъдат по-добър вариант, като се има предвид ефективността и безопасността им.

7 начина да поддържаш мускулна маса, когато не си в залата

Атлетик блог (34)

Трябва да си признаем, че понякога наранявания, болести, пътувания по света или чиста лудост ни държи далеч от фитнес клуба. #билисметам

Въпросът е дали можеш да поддържаш натрупаните след толкова потене и упорити тренировки мускули, когато по една или друга причина не можеш да тренираш.

Краткият отговор е – да, можеш. Ето някои стъпки, с които да поддържаш мускулната маса (а не да трупаш мазнини) по време на следващия период на „беззалие“.

Фитнес и бременност – кратък наръчник за бременната жена

Атлетик блог (33)

Когато една жена е бременна, упражненията, които може да прави в залата претърпяват промяна, свързана най-вече с безопасността. Бременната жена, обаче, не трябва да пропуска упражнения, само защото се притеснява за здравето на растящото в нея малко създание.

Всъщност, при нормална бременност, жената може да продължава да тренира и горната граница на нивото на упражнения може да бъде разумно близка до това, което е правила преди бременността.

Упражненията ще навредят ли на тялото ми?

Първото нещо, от което бременните за първи път жени се притесняват по време на тренировка, е спонтанен аборт. Това се дължи най-вече на вековните митове, в които жените вярват, че при малко по-сериозни упражнения могат да навредят на бебето.

Трениране за отслабване или за да сме здрави!?

Атлетик блог 28

Движението е полезно за здравето! Някой да не е съгласен?! Ако все още има такива, които нямат това разбиране, моля бързо да се ориентират правилно защото всяка друга позиция е „нездравословна”!

Тренирането, като израз на целенасочено, контролирано движение е полезно за здравето и това е истинският му смисъл! Искам да кажа, че ако мотивът ви да тренирате е да бъдете слаби, то той е малко сбъркан, леко встрани от истината.  Срещам често мнения, че ако някой е слаб, той няма нужда да тренира! Това е меко казано несъстоятелно, но е най-често срещаната мотивация да се тренира няколко пъти в седмицата и да се спазват изтощителни хранителни планове.