Загряването – едно от най-важните неща преди всяка тренировка

Атлетик блог (43)

Дали ще правиш интензивна тренировка с много тежести или по-лека тренировка за поддържане на тонуса, загряването преди всяка тренировка е задължително. Ако е изпълнена правилно, загрявката на мускулите предотвратява разтягания и наранявания, които биха могли да те лишат от възможността да тренираш с дни и седмици, а понякога и месеци.

Подготовката за упражнения трябва да загрява и отпуска тялото и да подготвя ума за действие. Но има и някои движения, които трябва да се избягват.

Например преди спортуване, е хубаво да се направи динамично разтягане – активен диапазон от движения, които са сходни с това, което ще правиш по време на реалната ти тренировка. Тези движения могат значително да подобрят ефективността на тренировката.

Кръгова тренировка за сила и издръжливост

Атлетик блог (41)

Кръговите тренировки могат да се използват за постигане на краткосрочна или дългосрочна сила и издръжливост.

Краткосрочната мускулна издръжливост е необходима за спортове или събития, които траят между тридесет секунди и две минути. Такива са например някои дисциплини от плуването и бягането. За тях е необходима изключително много издръжливост, за да се поддържа високо ниво на интензивност по време на състезанието.

Спортове, които траят доста повече от две минути – като футбол, бокс, борба и бойни изкуства – също изискват подобна краткосрочна издръжливост. Тези спортове се състоят от кратки, повтарящи се периоди на висока интензивност, често с кратки периоди на почивка.

8 неща, които не трябва да правя във фитнес залата

Атлетик блог (40)

Етикет се прилага не само в общуването на високо ниво или при вечерянето в изискан ресторант. За да могат всички посещаващи залата да тренират спокойно, е важно да се спазва етикет и там.

Ако си бил поне няколко пъти на фитнес, със сигурност си забелязал няколко дразнещи индивиди, които не спазват „правилния фитнес етикет”.

Днес ще ти представим 8 от нещата, които не трябва да се правят в залата, за да може престоят на всички там да е по-приятен и полезен.

1. Спазвай лична хигиена и не оставяй уредите изпотени.

Защо бягането невинаги изгаря достатъчно мазнини?!

Атлетик блог (38)

От Пламен Христов

Какво се случва всъщност и защо загубата на излишни мазни в един момент спира и каква е вашата реакция!? Обикновено започвате да правите още повече или по-продължителни аеробни сесии, намалявате драстично храната си и още, и още стъпки, все в този ред.

Прекалено фокусиране върху аеробното трениране, прекалено много бягане на пътеката, твърде много и твърде често трениране – познато ви е, нали!? Прекаленото разчитане на това трениране, за да намалите теглото си, не винаги има положителен резултат. Този план просто не винаги е най-добрият. Разбира се, и през ум не ми минава да кажа, че бягането не е добър начин да свалиш излишни мазнини, защото всъщност това е страхотен начин за постигане на тази цел.

Казах, че проблемът е в ефикасността на който и да е метод и в правилното му прилагане, това е. И ако вашите дънки все още не ви стоят много добре, това не е защото бягането не е достатъчно добър вариант. И, за да не съм голословен и все пак  да ви бъда полезен, ще ви кажа най-после няколкото корекции, които може да направите, за да не се окаже, че вашият план за редуциране на мазнини, е просто една гигантска грешка!

Мъртва тяга – съвети за безопасност

Атлетик блог (32)

Лошата форма на изпълнение на упражнения, като мъртва тяга например, може да навреди на гърба ти. Тази статия ще те научи на подходящата техника и форма за извършване на мъртва тяга.

Мъртвата тяга определено е едно от упражненията, при които, ако не си в добра форма, можеш да се нараниш сериозно.

Мъртвата тяга е чудесно упражнение, което спомага за развитието на прасците, задната част на бедрата, както и долната част на гърба. Упражнението се извършва чрез издърпване на тежестта от пода, като краката са изправени, а раменете са назад. За да избегнеш натиска върху гръбначния стълб и мускулите, разположени в долната част на гърба, е важно да държиш гърба изправен.

5 очевидни грешки, които жените допускат във фитнеса

Атлетик блог (30)

Голяма част от жените, които търсят съвети за тренировки, обикновено желаят 5 неща:

– Да изглеждат добре;

– Да се чувстват добре;

– Да са здрави;

– Да са силни;

– Да се чувстват в мир със себе си и с телата си.

… без да прекарват голяма част от времето си в залата.

Защо това е толкова трудно да се постигне? Защо не могат да постигнат резултатите, които желаят, когато са готови да тренират здраво?