Атлетик блог (3)

Три популярни аксиоми за мускулния растеж. Част III

От Пламен Христов

Колко тежко трябва да се тренира? Възможно ли е постигнатото с колосални усилия да е обречено на сигурна смърт само след няколко седмици далеч от фитнеса? Във времето на анаболния прозорец ли е заровен ключът към успеха гарантиращ завистливите погледи на трениращите наоколо?

Ще потърсим отговори на тези въпроси и ако на някого те се сторят твърде еретични, моля нека да отиде и да се моли в друг храм, а ние тук ще продължаваме да вярваме „сляпо” в нашия фитнес Бог – новите достижения на науката … и  ще продължаваме да търсим и други, нови гледни точки … !

Нали не мислите, че учените, изследователите и вещите лица, експериментиращи и, разбира се, грамотни трениращи, са измислили всичко важно, което трябва да знаете за мускулния растеж?! Не би трябвало, а и не е възможно, тъй като теориите за мускулен растеж, както всяка друга област на науката, непрекъснато се разрастват и знанията се разширяват.

Атлетик блог (52)

Три популярни аксиоми за мускулния растеж. Част II: Постигане на мускулен растеж с леки тежести?

От Пламен Христов

Колко тежко трябва да се тренира? Възможно ли е постигнатото с колосални усилия да е обречено на сигурна смърт само след няколко седмици далеч от фитнеса? Във времето на анаболния прозорец ли е заровен ключът към успеха гарантиращ завистливите погледи на трениращите наоколо?

Ще потърсим отговори на тези въпроси и ако на някого те се сторят твърде еретични, моля нека да отиде и да се моли в друг храм, а ние тук ще продължаваме да вярваме „сляпо” в нашия фитнес Бог – новите достижения на науката … и  ще продължаваме да търсим и други, нови гледни точки … !

Нали не мислите, че учените, изследователите и вещите лица, експериментиращи и, разбира се, грамотни трениращи, са измислили всичко важно, което трябва да знаете за мускулния растеж?! Не би трябвало, а и не е възможно, тъй като теориите за мускулен растеж, както всяка друга област на науката, непрекъснато се разрастват и знанията се разширяват.

Атлетик блог (50)

Три популярни аксиоми за мускулния растеж. Част I

От Пламен Христов

Колко тежко трябва да се тренира? Възможно ли е постигнатото с колосални усилия да е обречено на сигурна смърт само след няколко седмици далеч от фитнеса? Във времето на анаболния прозорец ли е заровен ключът към успеха гарантиращ завистливите погледи на трениращите наоколо?

Ще потърсим отговори на тези въпроси и ако на някого те се сторят твърде еретични, моля нека да отиде и да се моли в друг храм, а ние тук ще продължаваме да вярваме „сляпо” в нашия фитнес Бог – новите достижения на науката … и  ще продължаваме да търсим и други, нови гледни точки … !

Нали не мислите, че учените, изследователите и вещите лица, експериментиращи и, разбира се, грамотни трениращи, са измислили всичко важно, което трябва да знаете за мускулния растеж?! Не би трябвало, а и не е възможно, тъй като теориите за мускулен растеж, както всяка друга област на науката, непрекъснато се разрастват и знанията се разширяват.

Как да разбера с каква тежест да тренирам?

Атлетик блог (49)

Един от най-често отправяните въпроси към инструкторите ни е „С каква тежест трябва да тренирам?“ Това е чудесен въпрос, но истината е, че няма простичък отговор.

Разбира се, избирането на правилната тежест не е на случаен принцип. Всъщност, редица променливи играят роля при избора и днес ще ги разгледаме.

Можеш да вземеш щанга с 15 кг. и да я вдигнеш 80 пъти. По това време вече сигурно ще си се изморил и вероятно ще се потиш обилно. По подобен начин, можеш да вземеш щанга с 50 кг., да я вдигнеш 10 пъти и да спреш, тъй като не можеш да правиш повече повторения.

И в двата случая ще си тренирал усилено, но кой подход е по-добър?

Отговорът зависи от целите ти. Нека разгледаме трите основни вида тренировка.

Колко често трябва да тренирам?

Атлетик блог (48)

Ако не знаеш колко често трябва да тренираш, за да изградиш мускули и сила, да се отървеш от мазнините и да си здрав, то тази статия е точно за теб.

Като много от нещата, свързани със здраве и фитнес, простичък въпрос като „Колко често трябва да тренирам?“ може да доведе до много чуденки.

1. Трябва ли да ходиш 6-7 пъти седмично, както правят най-запалените фенове?

2. Дали „фитнес гурутата“ в YouTube пък имат право, като съветват минималистичен подход с 1-2 тренировки седмично?

3. Или просто няма еднозначен отговор на този въпрос поради редица от фактори, простиращи се от генетика до история на тренировките?

Повече по по-малко или по-малко по повече

Атлетик блог (47)

Всеки, който редовно посещава залата, неизбежно ще се изправи пред въпроса: „Трябва ли да добавям повече тежести и да правя по-малко повторения, или да използвам по-малки тежести и да правя повече повторения?“

Дебатът е доста горещ, но всъщност не е толкова просто. Истината зад нажежената дискусията „тежести срещу повторения“ се крие някъде между двете, но за да си нарисуваме картината с правилните бои, трябва да разберем защо си задаваме този въпрос на първо време.