22.05.2018 г.

Атлетик блог (68)

Фитнесът през сезоните

На всеки е познат известният феномен в света на фитнеса, който настъпва обикновено покрай април и май месец – залите се пълнят с хора, които главно наблягат на кардиото, за да свалят колкото могат повече килограми за колкото могат по-малко време. И, разбира се, причината е очевидна … лятото идва! Всеки иска да изглежда сякаш цяла година се е потял с машините, но всъщност да си похапва любимите не особено здравословни храни. И макар и тази метаморфоза, която настъпва ежегодно, да е позната на всички, тя не е единствената сезонна промяна във фитнес средите. Всяко четиримесечие си има своите особености и ние сме тук да ги опишем за теб!

1. Зима

През най-студеното време от годината хората се разделят на две групи. Тези, които не понасят студа до такава степен, че избират да водят живота си по сходен начин като мечки в хибернация – с възможно най-малко достъп до външния свят и повече време на топло вкъщи. И тези, които решават, че сега е моментът да постигнат нещо. Ако си един от вторите, най-вероятно си се ориентирал към започването на програма във фитнеса за качване на килограми. Това е известна практика, особено сред фитнес маниаците – през зимата си създават висококалорична диета и тренират по-усилено за изграждане на маса. Така създаваш нужната мускулатура, върху която да градиш и да извайваш малко по малко тялото си нататък през годината.

09.05.2018 г.

Атлетик блог (65)

Философия на двигателната не/активност …Част 3

От Пламен Христов

Философия на тренирането

Обездвижването причинява смъртта на половин милион европейци всяка година, а доклад на Световната здравна организация ни известява тъжната новина, че на практика четирима от всеки пет жители на Стария континент страдат от новата болест! Най-тревожната част от доклада на СЗО е, че независимо от това колко килограма сме и дали спортуваме два-три пъти в седмицата – обездвижването пред компютъра по 6-7 часа на ден увеличават вероятността от по-ранна смърт почти двойно. Освен сърцето, най-много се увреждат бедрата, гръбначният стълб, врата, главата и раменете, но истински стряскащо е, че заседналият начин на живот води и до психически проблеми – всъщност е една от най-честите причини за депресия с всичките и пагубни последствия!

Физическата активност е най-универсалният фактор, влияещ върху всички системи на човешкото тяло. За физическа активност се смята всяка дейност, при която използваме мускулна сила, за да извършим движение. В зависимост от нейната интензивност и системност, се наблюдават в по-малка или по-голяма степен изменения във всички органи и системи. Вследствие на това, че мускулите работят, се активират и сърдечно-съдовата и дихателната система, за да доставят кислород и хранителни вещества. Така, под въздействието на системната физическата активност, сърдечната и дихателната дейност стават по-ефективни и по-икономични. Метаболизмът се променя, увеличава се енергоразходът и така се променя и регулира телесното тегло.

27.04.2018 г.

Атлетик периодично плащане 6

Философия на двигателната не-активност … Част 2

От Пламен Христов

Не сме машини и няма да бъдем!

Обездвижването причинява смъртта на половин милион европейци всяка година, а доклад на Световната здравна организация ни известява тъжната новина, че на практика четирима от всеки пет жители на Стария континент страдат от новата болест! Най-тревожната част от доклада на СЗО е, че независимо от това колко килограма сме и дали спортуваме два-три пъти в седмицата – обездвижването пред компютъра по 6-7 часа на ден увеличават вероятността от по-ранна смърт почти двойно. Освен сърцето, най-много се увреждат бедрата, гръбначният стълб, врата, главата и раменете, но истински стряскащо е, че заседналият начин на живот води и до психически проблеми – всъщност е една от най-честите причини за депресия с всичките и пагубни последствия!


Обездвижването разрушава целия организъм!!!

26.04.2018 г.

Атлетик блог (52)

Философия на двигателната не/активност … Част I

От Пламен Христов

Кой пусна духа от бутилката …?

Обездвижването причинява смъртта на половин милион европейци всяка година, а доклад на Световната здравна организация ни известява за тъжната новина, че на практика четирима от всеки пет жители на Стария континент страдат от новата болест! Най-тревожната част от доклада на СЗО е, че независимо от това колко килограма сме и дали спортуваме два-три пъти в седмицата – обездвижването пред компютъра по 6-7 часа на ден увеличават вероятността от по-ранна смърт почти двойно. Освен сърцето, най-много се увреждат бедрата, гръбначният стълб, врата, главата и раменете, но истински стряскащо е, че заседналият начин на живот води и до психически проблеми – всъщност е една от най-честите причини за депресия с всичките и пагубни последствия!

Обездвижването разрушава целия организъм!!!

05.04.2018 г.

Атлетик блог (61)

Мускули – какво са те и как да ги развиеш?

Сигурно си чувал изрази от сорта: „А, виж го този колко мускули има“ или обратното – „Тренираш ли въобще – нямаш никакви мускули“. Е, тези често казвани думи всъщност нямат смисъл, ако вземем предвид истинското значение на мускулите. Те не са нещо, което има възможност да не притежаваш. Всички имаме много от тях – над 700, ако трябва да бъдем точни. Но, когато говорим за тях от гледна точка на фитнеса и спорта, главно се замисляме за това колко добре оформени са, големината и дефиницията им. За да изглеждат възможно най-добре, са нужни няколко неща. За тях ще разбереш в тази статия, затова ако ти е интересно, продължавай да четеш.

1. Няколко въпроса към науката

За да ги развием, първо трябва да ги познаваме добре. Затова нека първо разгледаме какво точно са мускулите и каква е тяхната структура.

Мускулите са органи, които имат възможност да се съкращават и разпускат, заемат около 40-50% от масата на тялото ни и са съставени от дълги мускулни влакна. Предизвикват движенията ни – вътрешни или външни. Това означава, че те ни помагат не само да вдигаме тежките предмети, но и дори да дишаме.

Ясно е, че нямаме много възможности за развиване на мускулите, които движат органите ни, така че нека се съсредоточим върху тези, на които можем да помогнем. И тук идва въпросът – как да ги развием? Тази част е всъщност вълнуващата за фитнес маниаците. Но въпреки проявения интерес, все пак често остават много недоразбрани неща по темата. Затова науката отново идва на помощ.

Атлетик блог (57)

Светата фитнес троица: Храна-Тренировки-Добавки

Решил си да създадеш перфектното тяло? Поздравления! Навлизаш в света на фитнеса. В това магическо място има три свещени неща, които ще те дарят с мечтаната фигура. А именно – добрата храна, усилените тренировки и приемът на хранителни добавки. Ако съумееш да съчетаеш това трио по начин, подходящ за теб, няма начин да не успееш. От екипа сме решили да ти помогнем възможно най-много и ти предлагаме малко информация за основните неща, които трябва да знаеш за трите компонента.

1. Най-важното за правилното хранене

За да постигнеш целите си по отношение на външния си вид, трябва да направиш няколко промени в начина си на живот. Първата стъпка е преминаването към по-здравословно меню. Добрата храна ще ти даде основата, върху която да надграждаш. „Ти си това, което ядеш“ е фраза, която всички сме чували и макар да е много изтъркана вече, тя все още изобразява цялата истина. На темата може да се пише много – в блога ни имаме няколко статии по темата, които да ти дадат по-ясна представа за различните аспекти. Затова тук ще откроим само най-важните неща.