Жените и протеините: значение, митове, количества …

Атлетик блог (44)

От Пламен Христов

След цяла седмица здрави упражнения и строга диета изпитвате непреодолимо желание да кривнете от внимателно планираното меню. Внимателно претегляте всичко, с което се храните, но постоянната мисъл за сладолед или шоколад взривява мозъка ви. Оказва се, че тази мисъл може да е особено силна, ако сте жена!? Не, това не е сексистко изказване, наука е!

Дамите често мечтаят за сладки изкушения, но всъщност изглежда страдат от недостиг на протеини в диетата си. Това може да е проблем за всеки човек, но е особено тревожно за дамите, които спортуват редовно. Тялото ви се нуждае от въглехидрати и мазнини, за да си набавя енергия, а протеините са важни за развитието и възстановяването на тъканите. Ако сте в залата за ред изтощителни серии, недостигът на протеини ще попречи на способностите на тялото ви да се развива и възстановява.

Ще ви разкажа малко повече за това, как да използвате протеините, как да ги впрегнете в работа, за да постигнете по-лесно целите си.

Read more ...

Загряването – едно от най-важните неща преди всяка тренировка

Атлетик блог (43)

Дали ще правиш интензивна тренировка с много тежести или по-лека тренировка за поддържане на тонуса, загряването преди всяка тренировка е задължително. Ако е изпълнена правилно, загрявката на мускулите предотвратява разтягания и наранявания, които биха могли да те лишат от възможността да тренираш с дни и седмици, а понякога и месеци.

Подготовката за упражнения трябва да загрява и отпуска тялото и да подготвя ума за действие. Но има и някои движения, които трябва да се избягват.

Например преди спортуване, е хубаво да се направи динамично разтягане - активен диапазон от движения, които са сходни с това, което ще правиш по време на реалната ти тренировка. Тези движения могат значително да подобрят ефективността на тренировката.

Read more ...

Фитнес тайната

Атлетик блог (42)

От Пламен Христов

Оказва се, че една от най-големите тайни на фитнес индустрията, това е законът на термодинамиката. Енергия срещу енергия. Това не е наука за ракетостроене, но е изключително полезно познание и се оказва, че много хора я пренебрегват. Оказва се, че често хората се доверяват повече на наука свързана с компютри или сложни машини, но аз ще ви върна малко назад при това с една единствена цел - да познавате собствените си тела по-добре!

Ако искате да отслабнете (или по-специално да намалите телесната мазнина), трябва да сте в дефицит на калории. Дали това ще стане чрез упражнения, хранене или комбинация от двете е важно, но основата е - дефицит! Вярно е и това, че ако искате мускулите ви да растат, трябва да сте в излишък от калории. Средната точка е известна като „хомеостаза”. Докато сте в това състояние, можете да направите и двете, но това е сложна работа и е възможно само до известна степен.
Read more ...

Кръгова тренировка за сила и издръжливост

Атлетик блог (41)

Кръговите тренировки могат да се използват за постигане на краткосрочна или дългосрочна сила и издръжливост.

Краткосрочната мускулна издръжливост е необходима за спортове или събития, които траят между тридесет секунди и две минути. Такива са например някои дисциплини от плуването и бягането. За тях е необходима изключително много издръжливост, за да се поддържа високо ниво на интензивност по време на състезанието.

Спортове, които траят доста повече от две минути - като футбол, бокс, борба и бойни изкуства - също изискват подобна краткосрочна издръжливост. Тези спортове се състоят от кратки, повтарящи се периоди на висока интензивност, често с кратки периоди на почивка.

Read more ...

Уникалните гребни тренажори – WaterRower – в Атлетик Черни връх

Приятели,

Опитахте ли гребните ни тренажори WaterRower в Атлетик Черни връх.
Те набират все по-голяма популярност по света, като ви осигуряват перфектната тренировка. Някои от ползите на тренировките на WaterRower (http://www.waterrower.bg/) са:
- натоварване на 84% от цялата ви мускулна мас;
- изгаряте повече от 1000 калории за час, при интензивна тренировка;
- укрепване на сърдечната система;
- повишаване на издръжливостта и др.

Включете WaterRower в тренировъчния си режим и няма да съжалявате! Повдигнете тонуса си, като заповядате на напълно безплатна пробна тренировка в Атлетик Фитнес Черни връх – http://athletic-bg.com/za-nas/bezplatna-trenirovka-2/, или ни се обадете по телефона – ‎0885 130 060.

Очакваме ви,
екипът на Атлетик Фитнес

8 неща, които не трябва да правя във фитнес залата

Атлетик блог (40)

Етикет се прилага не само в общуването на високо ниво или при вечерянето в изискан ресторант. За да могат всички посещаващи залата да тренират спокойно, е важно да се спазва етикет и там.

Ако си бил поне няколко пъти на фитнес, със сигурност си забелязал няколко дразнещи индивиди, които не спазват „правилния фитнес етикет”.

Днес ще ти представим 8 от нещата, които не трябва да се правят в залата, за да може престоят на всички там да е по-приятен и полезен.

1. Спазвай лична хигиена и не оставяй уредите изпотени.

Read more ...